Tacettin Veli Mah. Lalezade Cad. No:46, Melikgazi - Kayseri / info@erciyeshastanesi.com.tr

HIZLI ARAMA
TIBBİ BİRİMLER
DOKTOR

Hasta Ziyaret Politikası

Bu politika, hastalar ve onları ziyaret edecek olan yakınları göz önüne alınarak yazılmıştır.

1.UYGULAMA ŞEKLİ:

1.1. Politika

1.1.1 Özel Erciyes Kartal Hastanesi, hastaların ziyaretçilerinin olması hakkının ve bunun öneminin farkındadır. Ziyaretçilerin olması ile birlikte, hastanın ailesi ve sevdikleri ile bir araya gelerek, psikolojik olarak da kendisini daha iyi hissetmesi sağlanmış olur. Özel Erciyes Kartal Hastanesi’nin ilk amacı, bakımını kendisine emanet etmiş olan hastaları sağlıklarına kavuşturmaktır. Ziyaretlerin hastanın iyileşme sürecini engelleyeceği durumlarda, ziyaretlere sınırlandırma getirilebilir veya ziyaretlerin kontrol altına alınması uygun görülebilir.

1.1.2 Bebekler veya küçük çocukların olduğu ziyaretler önlenecektir. Eğer bebeklerin ve çocukların mutlaka gelmeleri gerekli ise, herhangi bir bulaşıcı hastalıklarının olmaması gerekmektedir. Aileler çocuklarının yaptıklarından sorumludurlar ve gürültü veya zarar verici bir durum oluşturdukları takdirde, ailelerden çocuklarını ana lobiye götürmeleri rica edilir. Küçük çocuklar hiçbir şekilde hastane binasının içinde tek başlarına bırakılmamalıdırlar.

1.1.3 Ziyaretlerde öncelik, aile üyeleri ve refakatçilerdedir.

1.1.4 Ziyaretçiler hasta odasına girerken ve çıkarken ellerini sabun ve su ile yıkamalı veya el dezenfektanı kullanmalıdırlar.

 

1.2. Ziyaret saatleri

1.2.1 Genel bakım ünitelerinde, refakatçi dışındaki ziyaretçiler sadece akşam saat 22:00’ ye kadar kabul edilebilir. Yatan hasta katlarında, ziyaret saati sona erdiği halde kalmaya devam eden ziyaretçilere, bir kez hemşire tarafından uygun bir dille ziyaret saatinin sona erdiğine dair bilgi verilir. Hala ısrar ediliyorsa nöbetçi doktordan yardım istenir. Nöbetçi doktorun ikazı sonunda da kalmakta ısrar eden veya sorun çıkaran ziyaretçiler olduğu takdirde bölüm personeli tarafından bir güvenlik görevlisinden yardım istenmelidir. Acil ünitesinde hasta ziyareti yapılmaz. Hastanın birinci derece yakınlarına, acil hekimi tarafından hasta hakkında bilgi verilir.

1.2.2 St:22:00’dan sonra servis hemşiresinin bilgisi dahilinde, gece idari amirinin ve nöbetçi idari hemşiresinin izniyle ancak istisna olarak ziyaretçi alınabilir.

1.2.3 Özel bakım üniteleri için ziyaret zamanı (acil servis, yoğun bakım) her bir hastanın özel durumuna göre belirlenecektir. Doktorun uygun gördüğü zaman ve süre içerisinde ziyaretler uygun koşullar altında yapılabilir.

 

1.3 Ziyaret kontrolü

1.3.1 Özel Erciyes Kartal Hastanesi’nde ziyaretçilerin yönetimine ilişkin herhangi bir uygulama yapılmayacaktır ancak; yatan hastalara verilen el kitabında, aynı anda 3 kişiden fazla ve 30 dakikadan uzun ziyaretlerin, hastanın sağlığı açısından sakıncalı olduğu belirtilmektedir. Yoğun ve uzun ziyaretlerde bu konu nezaket çerçevesinde, hasta danışmanları, tıbbi sekreterler ve hemşireler tarafından odada bulunanlara aktarılarak ziyareti sonlandırmaları istenecektir.

1.3.2 Hastanemizin hizmet alanlarının hiçbir noktasında ve hasta odalarında “sigara kullanma prosedürü” ne uyularak, sigara içilmesine izin verilmemektedir. Sigara kullanmak isteyen hastalar ise doktorlarının talimatları doğrultusunda yönlendirileceklerdir.

 

1.4. Refakatçilerin yönetimi

1.4.1 Özel Erciyes Kartal Hastanesi’nde hasta odaları iki kişilik ve tek kişilik odalar şeklinde düzenlenmiştir. Tüm odalar refakatçi koltuğu ile donatılmış olup, refakatlidir. Yoğun bakımlarda refakatçi uygulaması yoktur.

1.4.2 Yatışı yapılıp odasına yerleştirilen hastaya, yatan kat sekreteri tarafından refakatçi kalıp kalmayacağı sorulur. Eğer refakatçi kalacaksa Refakatçi Kayıt ve Onam Formu doldurulur.

1.4.3 Refakatçi ve hasta için yemek servisi hastanenin mutfağı tarafından yapılmaktadır. Ziyaretçiler için zemin katta bulunan kantin hizmet vermektedir. Odalarda sadece hasta ve refakatçileri için kantinden çay/kahve servisi yapılabilir. Verilen içecek siparişlerinin hasta tarafından tüketilmediğinden emin olmak hemşirelerin sorumluluğundadır.

1.4.4 Refakat ücretlerine 3 öğün yemek de dahil olduğu için, yemek ücretinin ayrıca girilmesine gerek duyulmayacaktır.

1.4.5 Refakatçilerin otelcilik hizmetleri (Refakatçi koltuklarının açılması, yatak takımlarının temini, değiştirilmesi ve sabah kaldırılması) servis hemşiresinin yönlendirmesiyle destek hizmetlerinin sorumluluğundadır. Kat temizlik elemanları, belirlenen zamanlarda refakatçi yataklarının yapılmasının ve toplanmasını sağlayacaktır.

1.4.6 Hastalarımızın refakatçileri hastanemizde kaldığı süre içinde konuğumuz olduğu için, tüm hastane personeli tarafından kendilerine gerekli destek, bilgi sağlanmalı ve rahatı temin edilmelidir.

 

1.5 Yiyecek İçecek Yönetimi

1.5.1 Ziyaretçi ve refakatçiler tarafından, hasta için getirilen yiyecek ve içecekler esas olarak, kalite standartları kapsamında oluşturulan ‘Hasta Yemeğinin Güvenliği Talimatı’ doğrultusunda yönetilecektir. Burada önemli noktalara değinilmiştir.

1.5.2 Hastanın yanında getirdiği ya da hastaların yakınları tarafından getirilen yiyeceklerin kontrolünden hemşireler sorumludur.

1.5.3 Hastalar ve yakınları, hastanın sağlığı açısından dışarıdan yemek getirmemeleri konusunda bilgilendirilmelidir.

1.5.4 Eğer hastanın özel bir diyeti yoksa evden gelen bir yemeği yemek durumunda ise, yenecek yemek bir öğünlük olmalı, artan yemeklerin buzdolabında muhafaza edilmesine izin verilmemelidir.

 

1.6 Diğer Bilgiler ve Özel Durumlar

1.6.1 Yoğun bakımlarda ve katlarda yatan hastaların durumu ile ilgili ön bilgiler (Tıbbi Bilgileri kapsamaz) ilgili hasta danışmanı tarafından verilecektir. Bu bilgi ‘Gizlilik Politikası’ doğrultusunda kimlik bilgisinin saklanmasını isteyen hastalar için geçerli olmayacaktır. Hastanın tıbbi durumunu öğrenmek isteyen hasta yakınları için hastanın doktoru ya da hemşiresi ile bağlantı sağlanacaktır. Hemşire ya da hekime ulaşılamazsa, yatan hasta danışmanları hasta ile ilgili tıbbi bilgi veremez.

1.6.2 Hastanın sağlığı açısından sakıncalı olabilecek durumlarda, hastaya ziyaretçi yasağı konulabilir ve ziyaret doktorun iznine bağlı olabilir. Bu durum, hastanın doktoru ve hemşiresi tarafından yatan hasta danışmanlarına iletilir. Bu tür durumlarda genellikle hasta oda kapısına ziyaret kısıtlama gerekçesini gösteren uyarıcı talimatlar asılır. Bu tür talimatlara uyulmasını sağlamak tüm Özel Erciyes Hastanesi çalışanlarının sorumluluğundadır.

1.6.3 Ziyaret saatlerinin dışında hasta yatışının gerçekleştiği durumlarda en fazla iki hasta yakınının hastaya yardımcı olmasına izin verilebilecektir. Yatışı takiben 30 dakika içerisinde hasta yakınlarının- refakatçi dışında- odadan ayrılmasına özen gösterilecektir.

 

1.7 Ziyaretle İlgili Bazı Açıklamalar

1.7.1 Ziyaretçilerin hastane kurallarına riayet etmeleri gerekmektedir. Sağlık durumu müsait olmayan kişiler hastaları ziyaret etmemelidir. Hastane için belirlenen ziyaretçi politikaları ve /veya bildirilen acil durumlara riayet edilmemesi halinde ziyaretler sınırlandırılabilir veya sona erdirilebilir.

1.7.2 Canlı çiçekler hasta odalarına alınmaz. Cansız çiçekler hasta odalarına alınabilir.